Τρίτη 29 Μαΐου 2018

ONLINE ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τον ΛΟΥΚΑ ΚΑΤΣΩΝΗ στο ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ - 28/05/2018!


O Λουκάς Κατσώνης γεννήθηκε το 1979 στη Θεσσαλονίκη όπου ζει μέχρι και σήμερα με την οικογένεια του.

Λάτρης της μουσικής, των ταξιδιών, της λογοτεχνίας και του κινηματογράφου πάντα αναζητά διαφορετικούς και εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης. Η δημιουργία ιστοριών είναι η μεγάλη του αγάπη. Αντλεί την έμπνευση του από τα ταξίδια του και από την έντονη καθημερινότητα που βιώνει ως επιτυχημένο στέλεχος επιχειρήσεων.

Σπούδασε Οικονομικά με μεταπτυχιακές σπουδές στην Διοίκηση Επιχειρήσεων. Εργάστηκε για αρκετά χρόνια στον τραπεζικό κλάδο και στην συνέχεια ως διευθυντής πωλήσεων και εκπαιδευτής πωλήσεων στον ιδιωτικό τομέα. Παράλληλα έχει διδάξει Διοίκηση Επιχειρήσεων σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά τμήματα ενώ έχει κάνει με εξαιρετική επιτυχία κύκλο παρουσιάσεων σχετικά με την αυτογνωσία και το δρόμο της επιτυχίας σε φοιτητές.

Το «Ψημένο κάστανο» είναι το πρώτο του μυθιστόρημα.


Eva Natsi Πρώτα από όλα ποιο το κίνητρο που σε έκανε να ασχοληθείς με τη συγγραφή. Θα σε ενδιέφερε κάποιο άλλο είδος πέρα του μυθιστορήματος όπως είναι πχ η ποίηση, σενάριο, ή οτιδήποτε άλλο;

Loukas Katsonis Από μικρός ασχολήθηκα με τη μουσική και την κλασσική κιθάρα. Κάποια στιγμή γύρω στα 15 άρχισα να γράφω στίχους για τις μελωδίες που είχα συνθέσει. Αυτή ήταν η πρώτη επαφή μου με τη συγγραφή. Θα έλεγα ότι το κίνητρο ήταν και είναι να μοιραστώ με τους
αναγνώστες τις ιστορίες που γεννά το μυαλό και η φαντασία μου και να ταξιδέψουν μαζί μου, όπως αντίστοιχα ταξιδεύω εγώ ως αναγνώστης με τα βιβλία αγαπημένων μου συγγραφέων.
ιδιοσυγκρασία μου.


Eva Natsi  Ένας συγγραφέας πιστεύεις ότι πρέπει να κρατάει σταθερά το είδος που έχει επιλέξει; Το να μπει στη διαδικασία να δοκιμάσει κι΄άλλα είδη γραφής είναι ρίσκο για τον ίδιο αλλά και για τον κόσμο του;

Loukas Katsonis Ο συγγραφέας καθημερινά παίρνει ρίσκα με την ψυχή του, τις σκέψεις του και τις ιστορίες του. Αν ένα διαφορετικό είδος γραφής εκφράζει ένα συγγραφέα, τότε γιατί όχι να μην το δοκιμάσει. Δεν υπάρχουν στεγανά στους τρόπους έκφρασης.

Αφροδίτη Κρεμμύδα Καλοτάξιδο το βιβλίο σας! Ποιά από τις τρείς πόλεις που εξελίσσεται η υπόθεση σας αρέσει περισσότερο?

Loukas Katsonis Σας ευχαριστώ! Κάθε πόλη έχει τη δική της ομορφιά. Συναισθηματικά η Θεσσαλονίκη και μετά η Κωνσταντινούπολη. Άλλωστε ο πατέρας μου κατάγεται απο εκεί και έχω πολλές παιδικές αναμνήσεις



Eva Natsi Η δημιουργία ενός μυθιστορήματος επιβάλλει μια διαδικασία στο μυαλό του κάθε συγγραφέα να δημιουργήσει χαρακτήρες, τοπία, εποχές και όλα όσα χρειάζονται ώστε στο αποτέλεσμα να προσφέρει στον αναγνώστη αυτή την αμεσότητα και να τον κάνει να "δεθεί" με αυτό που διαβάζει! Από που αντλείς αυτή την έμπνευση και ποσό δύσκολο μπορεί να είναι όλο αυτό;
Loukas Katsonis Η έμπνευση θεωρώ πως είναι ένα απόσταγμα των εμπειριών και της ψυχοσύνθεση του κάθε συγγραφέα. Εμένα μπορεί να με εμπνεύσουν μια βόλτα στη φύση, μια εκδρομή, μια συζήτηση με φίλους, μια ταινία, ένα άλλο βιβλίο. Δεν το θεωρώ δύσκολο αλλά το αντιμετωπίζω ως μια πρόκληση.
 
Eva Natsi Υπήρξε κάποιο κίνητρο-αφορμή ώστε να σου δώσει το πράσινο φως για να κάνεις την αρχή στη συγγραφή του;
Loukas Katsonis Το Ψημένο Κάστανο είναι το πρώτο μου μυθιστόρημα. Νομίζω αφορμή υπήρξε η γέννηση της κόρης μου και ο θάνατος του πατέρα μου. Γεγονότα που με σημάδεψαν βαθιά και το καθένα με τον τρόπο του ξεκλείδωσε ένα κομμάτι της ψυχής μου και μου δημιούργησε την ανάγκη να εκφραστώ.

Eva Natsi Πες μας λίγα λόγια για το ΨΗΜΕΝΟ ΚΑΣΤΑΝΟ

Loukas Katsonis Ένα τυχαίο γεγονός, ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα θα φέρει κοντά τρεις νέους ανθρώπους και θα αλλάξει τη ζωή τους.
Πενήντα χρόνια μετά, ένας εκ των τριών πρωταγωνιστών, ο Χάρης, αποφασίζει να γράψει ένα βιβλίο για τη ζωή του μετά το συμβάν, τη γνωριμία με τη γυναίκα του, τα χρόνια που έζησαν μακριά. Σκοπός του είναι να γνωρίσουν τα παιδιά του και τα εγγόνια την ιστορία της οικογένειας τους. Γράφοντας αλλάζει η ζωή του Χάρη. Ξαναζεί το παρελθόν του και κυνηγά τα ανεκπλήρωτα όνειρά του.
Το βιβλίο κινείται σε δυο χρόνους, στο παρόν του ηλικιωμένου Χάρη και στο παρελθόν, στα νεανικά του χρόνια. Η ιστορία ξεκινάει στην Θεσσαλονίκη και εξελίσσεται στην Κωνσταντινούπολη και στο Παρίσι.
Loukas Katsonis Θα το χαρακτήριζα ακόμη ανατρεπτικό και αισιόδοξο ως βιβλίο!


Eva Natsi Μετά την ολοκλήρωση του έργου σου, χρειάζεσαι μια δεύτερη γνώμη από κάποιο οικείο πρόσωπο πριν προχωρήσει επίσημα στα χέρια του εκδότη;

Loukas Katsonis Της γυναίκας μου. Στο μέλλον ευελπιστώ και της κόρης μου, αν θα διαβάζει τα βιβλία μου!!!

Eva Natsi Πως αντιμετωπίζεις τυχών αρνητικές κριτικές;
Loukas Katsonis Με ψυχραιμία!!!! :)
Eva Natsi Πες μας τη γνώμη σου για την πορεία του βιβλίου και την εξέλιξη του σε αυτές τις δύσκολες εποχές.
Loukas Katsonis Είναι αλήθεια πώς διανύουμε δύσκολες εποχές. Ο κόσμος πολλές φορές δυσκολεύεται να καλύψει βασικές του ανάγκες. Παρόλα αυτά, το βιβλίο μου έχει γνωρίσει μια απρόσμενη αποδοχή από το αναγνωστικό κοινό και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος γι’ αυτό.
Eva Natsi Είσαι αισιόδοξος για το μέλλον της λογοτεχνίας, με τη μορφή του χειροπιαστού βιβλίου και όχι των e-books; Πιστεύεις πως ο κόσμος θα συνεχίσει να βρίσκει τρόπους να διαβάζει παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει;

Loukas Katsonis Η τέχνη του λόγου θα υπάρχει ανεξάρτητα με τον τρόπο που ο αναγνώστης επιλέγει να διαβάσει. Δεν είμαι αρνητικός στα ebooks, αλλά προτιμώ τα βιβλία. Αν βέβαια το δούμε από οικολογική σκοπιά, ίσως τα ebooks είναι τελικά αναγκαία. Δυστυχώς στην εποχή της εικόνας, ο κόσμος έχει αφήσει τα βιβλία, νομίζω όμως αυτοί που θέλουν να διαβάζουν, πάντα θα βρίσκουν τρόπο να το κάνουν.


Ξένια Σνκ Αγαπημένα βιβλία όπως και αγαπημένοι Έλληνες και ξένοι συγγραφείς;
Loukas Katsonis Αμέτρητοι συγγραφείς, αμέτρητα βιβλία.. Ellroy, Μουρακάμι Dan Brown,Ντοστογιέφσκι , Χέμινγουεϊ. Αγαπημένος βιβλίο “Ο γέρος και η θάλασσα”. Από έλληνες Θέμελης Διβάνη, Ζέη και πολλοί άλλοι...

Eva Natsi Συγγραφή και παράλληλη εργασία. Πόσο εφικτό μπορεί να είναι για έναν συγγραφέα αυτός ο συνδυασμός χωρίς τις ανάλογες συνέπειες αντίστοιχα γνωρίζοντας ότι η συγγραφή "επιβάλλει" καθαρό μυαλό και ένα είδος ηρεμίας από οποιουσδήποτε εξωτερικούς παράγοντες;
Loukas Katsonis Πιστεύω ότι όποιος θέλει πραγματικά να κάνει κάτι που αγαπά, βρίσκει τον τρόπο. Εγώ όντως εργάζομαι αρκετές ώρες και δεν μπορώ να γράψω μετά την δουλειά. Έτσι σηκώνομαι νωρίς το πρωί και γράφω, συνήθως 5:30 με 07:00. Μετά ξεκινάω την ημέρα μου...με πολλούς καφέδες

Αφροδίτη Κρεμμύδα Ανεκπληρωτα όνειρα και αναμνήσεις! Πόσο νομίζετε πώς επηρεάζουν τη ζωή μας?
Loukas Katsonis Εξαρτάται από το χαρακτήρα του κάθε άνθρώπου. Τα ανεκπλήρωτα όνειρα μπορεί να μας στοιχειωσουν και να μας βαραίνουν μια ζωή. Σημασία όμως δεν έχει να κοιτάμε συνεχώς στο παρελθόν αλλά με οδηγό τις αναμνήσεις να προχωράμε μπροστα. 

Μαρία Κόντου Ποια θεωρεί ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη "πηγή ιδεών" για έναν συγγραφέα; Ευχαριστώ πολύ!

Loukas Katsonis Καλησπέρα σας! Η ίδια η ζωή, αρκεί να την ζούμε και όχι να την αφήνουμε να κυλά. Είναι αυτό που έλεγε η μητερα μου, αν δεν κυλιστείς στο χώμα, δεν θα καταλάβεις τι θα πει παιχνίδι. Επίσης τα ταξίδια είναι μεγάλη και ανεξάντλητη πηγή!


Eva Natsi Στο βιογραφικο σου διαβαζουμε πως εισαι λατρης της μουσικης. Αγαπημενο κομματι? το "ΨΗΜΕΝΟ ΚΑΣΤΑΝΟ" με ποιο μουσικο κομματι θα το εντυνες;
Loukas Katsonis Αγαπημένο κομμάτι Paint it black, Rolling Stones


Loukas Katsonis Μάνος Χατζιδάκις Αλμπουμ Το χαμόγελο της Τζοκόντας


Eva Natsi  Θεωρείς πως η φαντασία, οι εμπειρίες και το ταλέντο είναι ικανά να ανταπεξέλθουν στην συγγραφή ενός βιβλίου ή επιβάλλεται και μια περισσότερο μόρφωση ώστε να είναι δεδομένη και η επιτυχία;
Loukas Katsonis Να ξεκινήσω ανάποδα την απάντηση μου. Η επιτυχία είναι μια πολύσύνθετη διαδικασία που τη σύγχρονη εποχή δεν βασίζεται μόνο στο ταλέντο των συγγραφέων όσο, κατά τη γνώμη μου στο σωστό μάρκετινγκ.
Σε ότι αφορά το πρώτος σκέλος της ερώτησης σου θεωρώ πως τα τρια στοιχεία, δηλαδή φαντασία, εμπειρίες και ταλέντο είναι αρκετά για τη συγγραφή ενός βιβλίου.

Χρυσάνθη Δημόγλου  Ποιοι συγγραφεις ειναι οι αγαπημενοι σας;
Loukas Katsonis Αμέτρητοι συγγραφείς, αμέτρητα βιβλία.. Ellroy, Μουρακάμι Dan Brown,Ντοστογιέφσκι , Χέμινγουεϊ. Αγαπημένος βιβλίο “Ο γέρος και η θάλασσα”. Από έλληνες Θέμελης Διβάνη, Ζέη και πολλοί άλλοι...

Eva Natsi Έμπνευση. Υπάρχουν στιγμές που σε ανύποπτο χώρο και χρόνο απρόοπτα χτυπάει το καμπανάκι; Τι γίνετε όταν έρθει απρόσμενα και σe βρει μακριά από τον προσωπικό σoυ χώρο;
Loukas Katsonis Είναι μια πολύ όμορφη στιγμή, αλλά δεν συμβαίνει κάτι το ιδιαίτερο, δηλαδή δεν ψάχνω με αγωνία χαρτί ή αρχίζω να γράφω σε χαρτοπετσέτες. :) Θα σημειώσω κάτι στο κινητό μου αλλά ευτυχώς η μνήμη μου είναι ακόμα καλή!!!

Βιβή Θεοδώρου Καλοτάξιδο τι σας δυσκόλεψε περισσότερο στη συγγραφή του ???
Loukas Katsonis Η διαρκής αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα! Ευτυχώς όλα πήγαν καλά! Και φυσικά ο ελάχιστος χρόνος που αφιέρωνα καθημερινά, οπότε όταν συνέχιζα την επόμενη ημέρα, έπρεπε να ξαναβρώ το ρυθμό μου και να ξαναβυθιστώ μέσα στην ιστορία. 

Eva Natsi Προσωπικά βιώματα και εμπειρίες παίρνουν θέση στην γραφή σου; Και αν ναι πόσο εύκολο είναι να εκτίθεται κάτι προσωπικό δικό σου δημόσια;
Loukas Katsonis Μου αρέσει η μυθοπλασία και δεν χρησιμοποιώ προσωπικά βιώματα. Όμως, από την άλλη πλευρά, κάθε λέξη, κάθε πρόταση, κάθε κεφάλαιο και τελικά κάθε βιβλιο είναι ένα παιδί του συγγραφέα και κουβαλάει είτε το θέλουμε είτε όχι ένα κομμάτι της ψυχής του. Ακόμη λοιπόν και σε μια φανταστική ιστορία, κάθε συγγραφέας χρησιμοποιεί τις εμπειρίες και την φαντασία του. 

Elli Charalampaki Θα μπορούσατε, να χωρίσετε την ζωή σας σε πριν και μετά τη γραφή?
Loukas Katsonis Καλησπέρα!Δεν το έχω σκεφτεί! Όχι, νομίζω απλά πώς ότι βιώνουμε καθορίζει σε τελική ανάλυση και το τι θα αποτυπώσουμε πάνω στο χαρτι! Ίσως στο μέλλον να έχω διαφορετική απάντηση!

Eva Natsi Ελεύθερος χρόνος; Και πως αξιοποιείται;
Loukas Katsonis Αυτή την περίοδο ελάχιστος. Πέρα από το να διαβάζω βιβλία συνεχώς βιβλία, προσπαθώ να κάνω πράγματα που με αποσυμπιέζουν από την έντονη καθημερινότητα, όπως βόλτες με την κόρη μου, λίγο γυμναστική και εξόδους με φίλους.


Eva Natsi Τελειώνεις συγγραφικά το βιβλίο...και ολοκληρωμένο πλέον στα χέρια σου εσυ από τη θέση του αναγνώστη μπήκες στη διαδικασία να σκεφτείς, να αναλογιστείς ,να γίνεις πιο ώριμος κατά κάποιο τρόπο από αυτό το οποίο εσυ ο ίδιος δημιουργήσες;
Loukas Katsonis Στο ψημένο κάστανο αυτό όντως έγινε. Διαβάζοντας το ολοκληρωμένο, αναθεώρησα αρκετά πράγματα σε σχέση με τη ζωή μου και τη σημασία των στιγμών.

Eva Natsi Τι θεωρείς επιτυχία από το αναγνωστικό κοινό;
Loukas Katsonis Πέρα από το εμπορικό κομμάτι και τις πωλήσεις, μου αρέσει ο αναγνώστης να ταυτίζεται με την ιστορία μου και τελειώνοντας το βιβλίο να έχει αλλάξει κάτι μέσα του και να έχει εισπράξει τα μηνύματα που θέλω να περάσω. Αυτό θεωρώ επιτυχία και είμαι πολύ χαρούμενος όταν το καταφέρνω.

Eva Natsi Ο κάθε ήρωας του βιβλίου σου, έχει κατά κάποιο τρόπο δρομολογηθεί στον χαρακτήρα του εξαρχής ή στην πορεία οι ανατροπές και οι απρόοπτες εξελίξεις επηρεάζουν και γίνονται και οι ανάλογες εναλλαγές;
Loukas Katsonis Καλή ερώτηση! :) Θα ήθελα να είναι όλα δρομολογημένα, όμως οι χαρακτήρες που δημιούργησα στο ψημένο κάστανο ήταν ατίθασοι και στην πορεία έγιναν αλλαγές! 
Eva Natsi Λάτρης των ταξιδίων επίσης, Αγαπημένα μέρη που έχεις ταξιδέψει και κάποια άλλα ίσως που ονειρεύεσαι να πας?
Loukas Katsonis Αγαπώ πολύ την Ιταλία, έχω πάει αμέτρητες φορές και την Νότια Γαλλία. Θα ήθελα να πάω στο Θιβέτ!

Paraskevi Parissi Σας αρέσουν ολα τα είδη λογοτεχνίας ; προτείνατε κάτι πιο πολύ ;
Loukas Katsonis Μου αρέσουν όλα τα είδη αλλά λίγο παραπάνω την αστυνομική λογοτεχνία, ειδικά συγγραφείς που έχουν γρήγορο ρυθμό και ροή λόγου.


Eva Natsi Τι θα συμβουλεύες έναν νέο υποψήφιο συγγραφέα που θέλει να κάνει τα όνειρα του πραγματικότητα μέσα από τον χώρο του βιβλίου;
Loukas Katsonis Να ακολουθήσει το όνειρο του και να μην διστάσει να το τολμήσει. Άλλωστε κανένας δεν περπάτησε χωρίς πρώτα να πέσει. Όπως λέει και η διάσημη Anne Rice, αν θέλεις να γράψεις, μην το σκέφτεσαι και το αναλύεις, απλά πάρε ένα στυλό και ξεκίνα.

Eva Natsi Ποιο είναι το ΜΟΤΟ που ακολουθείς;
Loukas Katsonis Μείνε πιστός στα όνειρα σου!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου